onsdag 2 mars 2011

Odlingsdrömman

Hej hej!

Det är så härlig, Min lille skrutt är mycket piggare nu :) Han är förvisso fortfarande rätt förkyld, men imorgon ska han få gå till sin dagmamma och jag till mitt jobb. Jipppiii :)
Vi är ju lediga på fredagar så det blir lagom att gå imorgo
n och sedan blir det ju ngr dagars vila igen.


Det blir tredje sommaren nu som vi har våra Torp och jag längtar så tills det blir dags att åka ut dit igen. I år är som sagt planen att odla lite egna grönsaker och potatis. Det är ingen vidare jord där ute, så vi måste försöka ordna det.



Jag älskar att grilla och det finns inget bättre än att fylla ett foliepaket med massor med läckerheter :) Idag får jag och M hålla till godo med lite ugnsstekta rotfrukter och svamp.
Det funkar det med!


Flingsalt är verkligen en stor favorit i vår familj. Vi brukar ha vanligt natrellt, men denna gången köpte vi med CHILI och det kan jag verkligen rekommendera!


Nu ska jag gå och kolla så det inte bränner i ugnen.

Hoppas ni alla får en toppenbra dag!

Kram Kram


3 kommentarer:

  1. Falksalt med chili har jag aldrig vetat att det finns! Fina bilder du tagit.

    Idag var vi trötta på mat, nästan alla i familjen hängiga, febriga o snoriga:(

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Mums vad det där lät gott!! Tack för tipset om flingsalt också, det ska jag prova. Visste inte att det fanns i olika smaker annat än naturell.

    Nattizkramiz aka

    SvaraRadera
  3. Ps. du har något att hämta hos mig! Men bara om du vill förstås :)

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera