fredag 4 mars 2011

Köpenhamnsplaner och diskmaskinsutplockning

Hej!

Vilken tur att det är fredag och att jag är ledig. När jag vaknade i morse hade jag ingen röst vilket inte riktigt funkar i mitt jobb på skolan :) Jag hade verkligen inte kunnat med och ringa (hur det nu skulle gå till) och säga att jag var tvungen att vara hemma ännu mer. Ibland har man tur i oturen :)

Men plocka i skåpen funkar ju alldeles utmärkt utan röst :) Konstigt, för det är verkligen bara rösten, i övrigt är jag pigg.


Idag tänkte jag visa ett av mina köksskåp :)Med en blandning av billigt och olika märken.
Eftersom vi inte bor så långt ifrån Ullared så är vi där några gånger per år och ibland hittar man lite fynd. Tallrikarna kommer där ifrån och kostade under en 10:- st. Det är inte värsta kvalitet men de är väldigt vackra tycker jag.


Även de fina skålarna kommer från Ullared. Salladsskålen är en present från min mamma och är från Bruka Design. Alla används flitigt här hemma.


Den stora skålen, Gerbera Degskål, fick faktiskt min man av några goda vänner när han fyllde 30 år :) Frun blev nog gladare än mannen och jag verkligen älskar den.



Jag är verkligen svag för Green Gate och skulle kunna ha hur många sådana som helst. Det gör så stor skillnad att kunna duka frukost bordet med fint porslin.

I morgon ska jag och min syster åka till Köpenhamn. Vi ska shoppa och ha det mysigt, bara jag och hon. Hon fyller år i morgon och det ska vi fira :) Det är så sällan vi är utan barn och vi ska verkligen njuta av att det inte är några små barn som går bakom oss och surar och tycker att det är pest att gå i affärer :)

KÖPENHAMN HERE WE COME!!

Kram Kram





6 kommentarer:

  1. Vad fint porslin du har i skåpen, jättesöta äggkoppar mm!
    Kul med fynden du gjort på Ullared.
    Var några år sedan jag var där nu.

    Ha det jättetrevligt i Köpenhamn!!
    Det är en spännande stad.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Fint porslin! Ullared kan vara riktigt bra ibland... ;)

    Härligt med en resa till Köpenhamn. Skulle mer än gärna åka dit igen, SÅ mysigt! Ni missar väl inte "Notre Dame"? Bästa butiken i Köpenhamn!!!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Vilket jättefint porslin!!! Ha en uuunderbar resa!

    kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Ha en trevlig tur till Köpenhamn!

    / Kia

    SvaraRadera
  5. Hej har stora problem med min mail (har fått virus) så om du ville maila din adress igen till jejo02@hotmail.com eller om du vill skicka ett sms med adressen 0702316277. Så ska jag skicka din vist. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
    kramizzar

    SvaraRadera
  6. Jättefint porslin. Så roligt att blanda nytt, gammalt, billigt och dyrt. Det är min melodi det.
    Ha en skön kväll
    AC

    SvaraRadera