tisdag 15 februari 2011

Plantera Äppleträd

Godkväll :)

Jag sitter som vanligt och drömmer om sommaren. De andra åren vi haft vårt Torp har jag alltid varit allt för seg i starten med plantor och frön. Men i år ska jag vara med i starten :) Torpet ligger mitt i skogen, med massor med träd med andra ord. Men inte ett enda fruktträd! Det ska det förhoppningsvis bli ändring på. Planen är att det ska planteras Äppelträd i sommar.


Äppelboken fick lillkillen i Doppresent.....



En underbart fin bok :)

.....och så var det ett tillhörande rött fint äpple som väger bly :) Lite nervös blev jag en annan dag när det dunkade till i sonens rum.
-Vad hände? ropade jag
-Det var bara äpplet som ramlade i golvet. Svarade sonen

BARA? :)


Nu ska jag krypa ner under en filt med en varm kopp te och värna mig lite. Fy, vad kallt det är nu förtiden. Undra om sommaren någonsin tänker och komma? :S

Kram Kram


4 kommentarer:

  1. Lycka till i utlottningen hos mig...godnatt Susanne

    SvaraRadera
  2. Jaa! Äppelträd är ju underbart att ha. Vi har faktiskt fem st. Jag brukar plocka och baka kakor och även frysa in färdigskalade äppelskivor - det är så bra att ha.
    Dessvärre drabbades se av någon sjuka senaste sommaren så vi kunde inte använda ett endaste äpple. Men i år hoppas jag att de blir fina igen.

    Ha en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Vi har några gamla knotiga äppelträd i vår trädgård, det är så fint när träden blommar på våren:)

    Vilken fin bok, den ska jag ta o kika efter, min systerdotter fyller år nästa månad.

    Ha det bra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Vi har ett jättegammalt och ett lite nyare äppelträd. Vi klippte ned dem ganska hårt för ca 5 år sedan. Det har inte kommit så många äpplen med andra ord den senaste tiden.
    Det har iaf kommit tillräckligt till att göra några äppelkakor!!

    Kram Helena

    SvaraRadera