fredag 14 januari 2011

Städning

På fredagar är jag ledig och som den goda hustru jag är så Fredagsstädar jag och gör fint inför helgen. Inget genus arbete här inte ;) Lite orättvis kanske jag är nu, för mina man är den som lagar all mat och alltid fixar med sopsorteringen och så :)



Men visst blir städningen mycket roligare om man har fina och bra saker att städa med :) Vi har länge pratat om att köpa en ny dammsugare och ha den gamla i stugan. Och då vill jag gärna ha den här läckerbiten, Bosch BSGL2MOVE5 :)

(Bilderna är lånade från Tretti)


Jag har sökt runt lite för att få reda på om det är en bra dammsugare eller inte. Det verkar som att folk tycker väldigt olika.

Har någon av er provat den så får ni gärna berätta vad ni tycker om den :)

Fortsatt trevlig dag!

Kram Kram

10 kommentarer:

  1. Snygg dammsugare. Här städas det också på fredagar.:-)
    Stina

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Vad skönt att ha helgstädningen klar redan på fredagen:)

    Den dammsugaren är så snygg, vill oxå ha en sån! Jag har för mig att Julia/Julias vita drömmar har en sån som hon skrivit om på sin blogg.

    Ha en trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Jag har tyvärr inte testat den så jag kan inte berätta hur den är. Men den är ju snygg. Och det är minst lika viktigt! :)

    Ha en fin fredag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Tack Jenny! Jag har verkligen letat runt hela dagen :) Visst är det Julia som har en sådan :) Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Tack för dina gulliga ord = )!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du har just det här inlägget när min dammsugare brakat sönder! Vi har en centraldammsugare men den funkar bara i delar av vårt stora hus, så nu behöver vi en ny! Snälla ge tips om vilken du väljer! Vi har mycket Miele-maskiner i hushållet och de har också dammsugare, har du checkat dem??

    Nattizkramiz aka

    SvaraRadera
  7. Såg att du lämnat en kommentar hos mig på ett "gammalt" inlägg, tack, kul att hitta hit till din fina blogg:)

    Lycka till med kabel-bordet!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst är det roligare att städa när man har en ny och bra dammsugare! I alla fall ett tag.

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Vilken skönhet du hittat, med en som snygging går städningen mycket lättare =).
    Vet inte om just denna dammsugare är bra det ända jag vet är att våran inte är bra längre och skulle också behövas bytas ut.
    Ha en bra dag, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  10. Har ingen aning, men snygg är den...!;)

    Kram

    SvaraRadera