torsdag 6 januari 2011

Små söta skor

Jag frågade min mamma om hon hade några gamla barnskor som jag kunde få. Visst hade hon det :) När hon tog fram dem så trodde jag att hon haft dem när hon var liten. Gissa om jag blev förvånad när hon säger att det är jag och min syster som haft dem. Ska man börja känna sig gammal nu kanske *fniss*



Mina skor :)


Julgransljudet är köpt på Balders Hage


De fina gamla böckerna kommer från en loppis i Hällekis.


Vad kan passa bättre än att kura ihop under täcket och tända ljus inne
och försöka glömma för en stund att det är
arbetsdag imorgon och bilen ska ut ur ett snötäckt garage?

Kram Kram




5 kommentarer:

  1. Mysigt med din gamla skor som dekoration... Jag har sparat barnens första skor, men de är inte alls lika charmiga som vår generations!

    Härligt med semmelbak! Har inte kommit så långt i år ännu, men snart kanske? Ser onekligen riktigt smaskigt ut!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Sådana skor hade jag också :)) Visst ser de ut att vara hämtade från mormors-tid, hihi.

    Supersöt ljushållare, användbart till mycket!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Såna skor hade jag oxå! Såå söta:)

    Ha en mysig lördagkväll!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte likadant, att skorna kom från en äldre generation=0
    Kul att hitta hit, välkommen till bloggvärlden (om du nu inte haft en annan blogg innan...) Tack för din hälsning också!:)
    Ebba-gardinen är verkligen fin, den skulle gärna få flytta hem till mig också:)

    På återseende!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  5. tack för kommentaren inne hos mig, anna!
    söta skor, men du har rätt, jag hade nog också gissat att de var äldre än så :)

    jag älskar semlor, det finns nog inget bakverk som slår en sådan. nu får det vara paus med semlor ända till mars för min del. julöverflödet ska väck!

    kram
    ingela

    SvaraRadera