tisdag 4 januari 2011

Semmelbak

Idag premier bakade vi årets första semlor. Ok, det är ju ett tag kavar tills Semmendagen den 8 Mars, men det gäller att börja i tid ;)


Min dotter älskar att baka och vad kunde vara bättre present är en
fin rosa skål :)


Ett av mina favorit märken är Green Gate. Jag tycker verkligen jätte mycket
om deras mönster. Det ger energi på något sätt.



Handduken är från Balders Hage som också är en av mina favorit butiker.



Jag är inte så förtjust i mandelmassa, så mina semla fick vaniljfyllning.


Är du också sugen på att baka semlor?
Recepter hittar du här!

Kram Kram Anna



5 kommentarer:

  1. Åh, vad gott! Jag brukar börja i slutet på januari och sedan äter vi en semla varje tisdag under heeeela februari. Tala om vardagslyx!!!! :0) Blev ju rätt sugen när jag såg dina nu men jag SKA hålla mig.

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Verkligen superfin skål!! En sådan skulle jag också gärna vilja ha! Jag gillar också Greengate, det riktigt andas vår och sommar över deras saker!!

    Ser riktigt mumsigt ut med semlorna där...

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Den där skålen har jag också fast i beige. Gör bakandet ännu roligtare! Jag är inte så glad i semlor (undantaget är väl den pälsiga damen hemma hos oss, då) men gillar att baka så lite sugen blir jag allt. Framförallt när du säger att du valde vaniljfyllning i stället för mandelmassa.

    Önskar dig en trevlig trettonhelg!
    Kram
    Cathrin

    SvaraRadera
  4. Det där såg gott ut, såklart man ska baka semlor om man blir sugen. Extra kul och baka i en sån fin skål, och fin handduk över degen.
    Ha en mysig kväll, kanske blir det en semla. Om du har någon kvar.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vilka fina semlor. Bra gjort! Jag har nog aldrig bakat det. Kanske man ska prova.
    /Kia

    SvaraRadera