måndag 17 januari 2011

Kalligrafi


Äldre skriver ju så otroligt fint. Jag önskar så att jag fått lära mig det i skolan. Jag skulle så gärna vilja kunna Kalligrafi. Fast vad hjälper det att önska :) Det blir man ju inget bättre av!


(Lånad bild från nätet)

Tänkte att jag skulle gå på en sådan där kurskväll på Scrapbook etc, där man får lära sig historik, grundstilar, tekniker och verktyg - Sedan är det bara hård övning som gäller!
Även det ska nog få bli mitt sommar nöje :) Tror jag måste ha väldigt många veckors semester!

Trevlig Kväll!!

Kram Anna

6 kommentarer:

  1. God kvä'll!

    Visst är det så!
    Jag köper till alla andra men inte till mig själv!

    God natt!
    Nu måste jag sova.
    Dom små börjar vakna

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Tack för titten hos mej, det är så roligt med besök :)) ja så härligt det låter med kurs, jag gick en kalligrafi kurs för många år sedan och det var oerhört utvecklande..lärde mej massa om tålamod..:)) det är som ett konstverk, //

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en fin vecka,kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Jag jobbar med kurser och det är otroligt roligt de gånger jag själv får chansen att gå. Så det kan jag rekommendera varmt. Sedan är det ju det där med övning som åtminstone jag faller på. Man skulle verkligen behöva lite mer ledig tid för att hinna fördjupa sig i allt roligt som finns.

    Och du - klart du skall baka chokladbiscotti. Gudomligt!!!

    SvaraRadera
  5. Hejsan.

    Kul med kurser, tyvärr så ordnas det inte jättemycket här i min lilla stad.

    Kalligrafi låter jätteskoj....hade en väninna som gick en sån kurs...svårt men kul som hon sa.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  6. Hej Anna!
    Tänk om man kunde kalligrafi..det ser så fint ut men jag kan tänka mig att det är svårt:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera