onsdag 19 januari 2011

Kabeltrumman

God förmiddag :) Här hemma är det sjukstuga och man blir lätt lite less på att vara hemma med sjuka barn. Men det är ju inte så mycket att göra åt.


Helst hade jag velat kasta mig över min kabeltrumma med pensel och vit färg. Men den har stått ute hela vintern och behöver lite tid på sig här inne i värmen för att torka riktigt ordentligt.


Så den får helt enkelt stå här inne i vardagsrummet ett par dagar till och jag får sukta lite till :) Men det ska nog gå bra!


Jag längtar till helgen! Jag ska hem till Lidköping då och hålla min mamma lite sällskap som har brutit foten :( Ska försöka gå på loppis också och försöka ta en sväng förbi Iittala outlet för att se om jag hittar några nya vinglas :)

Fortsatt trevlig dag!


16 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för din fina kommentar hos mig! Det kommer bli så fint när vitfärgen kommit på :)) Hoppas dina barn tillfrisknar snart!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att du tittade in hos mig!
    Vad fin blogg du har och vilket härligt projekt du håller på med en kabeltrumma.
    Ska verkligen bli kul att se resultatet!!

    Lägger till din blogg till min lista, ok?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Det är klart att det är ok :) Det blir jag bara glad för :) Är det samma ok för dig? Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Var inne och läste lite igen och såg att du svarat, kul och mitt svar är självklart OK;)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Helläckert med kabeltrumman, men nu när det är så hett med drivvedslasyr så skulle den vara snygg som den är, men det är ju en smaksak förstås och man måste ju ta hänssyn till helhetsintrycke om man har mycket vitt förövrigt...

    Pst, jag har en massa tulpaner, vide och pärlisar också, var bara ett litet skogsinlägg jag hade;:)

    Tack för din kommentar, nu ska jag kika runt lite hos dig! Mari.

    SvaraRadera
  6. Tack för besöket hos mig, nu hittade ju jag hit också :)
    En kabeltrumma skulle jag gärna ha. Jag förstår att du väntar på att få börja måla den.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. mn så spännande projekt..ska bli roligt att se resultatet..hoppas barnen kryar på sig snabbt !!! ha det gott/Marie

    SvaraRadera
  8. Jag är säker på att du kommer att hitta vinglas. De har så mycket fint att välja mellen.

    Sjuka barn är inte roligt. Det håller jag med dig om.

    Ha en fin torsdag

    SvaraRadera
  9. Kommer och bli ett superfint bord, jag tycker bräderna på skivan var jättefina. Dom kunde du ha som dom är kanske...
    Krya på er och kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Tack för ditt besök hos mig!
    Kul att du kommenterade, då hittade jag ju till dig också och hit kommer jag gärna tillbaka!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hej Anna!
    Men stackars din mamma som brutit foten:(

    Kabeltrumman kommer bli jättefin vit!

    Jag lägger till din blogg på min länklista!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. I love how you painted the wooden spools white earlier. We have two of them in our garage. Now I know what to do with them! Thank you!
    Candylei

    SvaraRadera
  13. Hej, jag har också tänkt flera ggr att jag ska fixa en kabeltrumma. De är ju perfekta som ett litet bord. Kommer bli jättefin i vitt. Ha en jättebra helg och ta hand om mamsen. Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Hej Anna och tack för så fina ord hos mig, de värmer! Nu är det inte långt borta med färgen på din kabeltrumma! Ska bli så kul att se resultatet! Ha det så bra och måååånga kramizar till dig!

    aka

    SvaraRadera
  15. Vilken rolig o bra ide med kabelvindan....
    Kommer säkert bli superfint, väntar med spänning att få se resultatet!

    Hoppas att du får en bra dag i Lidköping med din "stackars" mamma!

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  16. Åååå, Rörstrands/Iittala outlet, nu blir jag lite avundsjuk... Brukar göra en liten utflykt varje sommar till Lidköping, dels för outleten så klart men också för allt annat fint, som Läckö och min favorit Spiken. Hoppas att du får det bra med din mamma och att du hittar nåt fint!//kram maria

    SvaraRadera