fredag 28 januari 2011

En rolig utmaning!


Utmaningar har jag dagligen. Både på jobbet och hemma :) Både trevliga och mindre trevliga. Men här kommer en väldigt trevlig utmaning :)


Den här utmaningen fick jag av Helena med bloggen "Ord & Känsla"!

1. Hur länge har du bloggat?
Jag har precis börjat och mitt första inlägg var den 28 December 2010.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Runt 25 tror jag :)

3.Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?
Dagboksblogg? Njae, jag har inte tänkt på dem som det iaf. Jag tänker dem mer som kategorierna Inregningsblogg, Matblogg och Modeblogg osv.

4.Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det är bara min man och min syster som läser som jag vet. Och det tror jag de tycker!

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg,
eller tänjs gränsen hela tiden?
Nä, jag tänjer egentligen inte alls på gränsen. Jag skriver om det jag känner för, men inga känsliga saker. För mig är det stort nog att visa mitt hem :)

6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag ser det mer som att jag ska utvecklas inom inredningsområdet. Här måste jag vara mer reflekterade och se ur olika infallsvinklar. Sedan är det ju såklart väldigt trevligt att det är en så harmonisk mentalitet inom "inredningsbloggsvärlden" som jag får en måbra känsla av :)

7. Har du träffat folk i IRL (i real life) efter att ha fått kontakt med dom via bloggen?
Nepp!

8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Säkert! Men inte inom den changern (stavas det så tro?) som jag håller mig inom :)

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Inga vad jag ser än så länge

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Det är ju min tanke iaf och det tror jag att jag kommer göra.

Jag vill skicka utmaningen vidare till tjejerna:
Johanna (Radhusdrömmar)

Trevlig helg Allihopa!!

Kram Kram

7 kommentarer:

  1. Vad roligt att få veta lite mer om dig!
    Då är vi båda nya i den här bloggvärlden och för min del har jag hittat rätt forum som passar mig som handsken!!
    Vill säga att jag är glad som hittade dig;)

    Ha en skön helg!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa lite mer om dig :-)
    Jag ska göra utmaningen, får försöka hinna med det i helgen.

    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Jättejättekul att få veta lite mer om bloggerskan och vad roligt med en utmaning till mig!! Den ska jag naturligtvis svara på!! Vad glad jag blev över den :))

    Önskar dig en riktigt trevlig fredagkväll!

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Hej Anna!
    Jag skickade en kommentar till dig igår om utmaningen men jag ser den inte här ovan, jag måste ha missat att trycka på skicka eller nått:)
    I vilket fall så skrev jag att det var en kul utmaning och tack för att du skickade den vidare till mig. Jag antar den någon dag:)

    Vi har oxå åkt förbi den där Kråkeredsskylten utanför Borås, det är många som trott att det är där vi bor. Vårt Kråkered (som vårt hus kallas) ligger i Tollered (efter Floda utmed E20) så vi bor inte så långt ifrån varandra du och jag:)
    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få läsa lite mer om dig....
    Hoppas att du får njuta av en sköön söndag!

    Kraaam Therese

    SvaraRadera
  6. Jätteroligt och läsa lite om hur du tänker om bloggning, en intressant utmaning.
    Ha en fin vecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Hej hallå!

    Villken mysig blogg du har! Hit kommer jag fler gånger! Tack för titten =)

    Kramar Malin

    SvaraRadera