måndag 6 juni 2011

Vilken underbar helg det varit :)

.......många sådana efterlyses i sommar :)

Hej!

Hoppas ni andra har haft en lika underbar helg som jag. Vi har pysslat på torpet och bara myst en massa. Hur många liter färg ska man egentligen behöva måla innan det blir klart? Det tar nog dessvärre aldrig slut :P Men fint blir det. Jag ska försöka ta lite kort nästa vecka på vardagsrummet på torpet. Idag får ni hålla till godo med några köksbilder.



Min mamma är en samlare och har riktigt mycket fina saker som jag fått till torpet. Arvegods som är jättemysigt att få ha :) Jag tycker det passar så bra att ha gamla mjölkflaskor som vas till sommarens blommor.


De syns inte så bra, men oljeflaskorna som jag köpt i en blomsteraffär i borås är perfekta att tända på kvällen när mörkret faller över stugan. Vi har el, men jag föredrar ljuset från "levande" lampor :)

Oljelampan har vi använt flitigt och det är också en sådan där måste ha sak i ett torp om ni frågar mig ;) Den köpte jag för nästan ingenting på ullared för några årsedan och den är fortfarande lika fin.

Det ser inte ut att bli så lovande väder i veckan tyvärr. Skolavslutningar med regn kan man ju gärna slippa. Men men, vädret rår man ju inte för så det får väl bli stövlar och regnkläder helt enkelt :) Men jag är ändå glad att det ska bli lite regn. Jag planterade lite sallad och annat smått och gott i pallkragar vid stugan. Eftersom vi inte kan vattna där på veckorna så är jag ändå tacksam att det blir lite vatten till de små fröerna :)

Hoppas ni alla får en underbar vecka!

Kram Kra


3 kommentarer:

  1. Nu var det ett tag sen igen...du verkar ha haft en skön ledighet. Vädret kan man inte klaga på om man gillar värme:)

    Vi har börjat bygga ett uterum, se mitt tidigare inlägg. Synd att det ska bli sämre väder i veckan när vi ska bygga vidare...

    Ha en bra vecka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Hoppas allt är bra med dig! Nu var det ett tag sedan jag kikade in här:)

    Vilka fina bilder från ert torp!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det ser ut med syrener och oljelampor!
    Hoppas ni fick en skolavslutning utan regn.

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera