tisdag 8 februari 2011

Fröken Fröken Fröken

Hej :)

Hoppas allt är bra med er andra. Denna veckan är lite smått intensiv både på jobbet och här hemma. Vikarie för vikarien och en resande man. Det är det som är nackdelen med att H inte jobbar som lärare längre utan inspiratör :) Fast det är såklart roligt att så många vill bli inspirerade av honom.

Barnen på jobbet önskade nya stolar. Undra om de barn som suttit i denna gamla fina skolbänk vågade önska samma sak i sin skola :)

Min mamma hade de här skattkammare böckerna när hon var liten och jag älskade att höra sagor ur dem när jag var liten. Men jag vet inte om det är så imponerande innehåll med all frispråkighet som jag tycker kan vara smått stötande. Men de är väldigt fina att titta i och på.

Jag älskar bokstäver och tycker det är helt fascinerande av hur många olika sätt det finns att skriva dem på. Det trodde nog inte min fröken i skolan att jag som vuxen skulle tycka, hon som aldrig trodde att jag skulle lära mig läsa vuxenböcker :/

Nu ska jag strax sova så jag kan vara en trevlig fröken imorgon :)

Kram Kram

5 kommentarer:

  1. Tror att du är en alldeles utmärkt fröken! Vilken årskurs har du?

    Idag blev man lite förvånad när det var snö igen och den mängden:(

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Kommer i håg skattkammarböckerna, ha, ha.
    Kram på dig
    Malin

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Tror att du är en jättebra Fröken:)

    Vilken charmig gammal skolbänk, en sån skulle jag vilja ha till mina systerdöttrar:)

    Ha det bra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Hääärlig elevbänk och vilken nostalgitripp att se Skattkammarböckerna, jisses!! Dem har jag läst måånga gånger, haha.

    Ha en fin onsdagkväll!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. God kväll!

    Hoppas att du sover bra :)
    Jag måste också sova snart men tänkte försöka bloga lite och svara...

    Vad kul att ha hennes gamka böcker.
    Skolbänken är så fin!

    Sov Gott och ha en bra torsdag imorgon!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera