måndag 24 januari 2011

Blotta sig


*Host* Vilken liv man lever :) Sjukdomarna avlöser varandra och jag är verkligen såååå trött på att vara sjuk nu :( Nu ger jag förkylningen imorgon på sig att gå över, sedan ska jag gå till jobbet. Så är det bara! Det är ju verkligen urtrist att vara hemma och vara sjuk. Det är tur att det finns bloggar :)


Idag tänkte jag våga mig på att blotta mitt hem lite m
er. Jag är fortfarande lite feg och har mest detaljbilder och lånade bilder. Jag tycker det är lite läskigt att lägga ut sitt hem och bli kritiskt granskad av proffs som ni :)


Ni får stå ut med att det blev motljus när jag skulle ta kort på fönstret. Det är riktigt svårt tycker jag.


Den lilla stenen är en
minne som jag plockade på vår resa till Turkiet. *ler* Tänk vad många stenar dom måste bli av med när turisterna tar med sig dem hem.


Det lilla bordet är ett auktionsfynd från en auktion i Rävlanda. Inte så ofta, men ibland får jag med min H dit och det brukar vara väldigt trevligt. Även bordet ska ju få sig en omgång med vitfärg är det ju tänkt. *suck* Men det blir som allt annat, aldrig av. Men om jag är pigg i slutet av veckan så ska målarbyxorna på!


Den gamla skolplanschen är ett Tradera fynd. Skolplanscher är verkligen otroligt fina. Det är påväg att flytta in en till hemma hos mig. Så om H är den snälle maken han utger sig för att vara, så kanske han tar en liten tur till Västra frölunda ikväll och hämtar den. Då kan ni får se den ikväll :) Hoppas kan man ju alltid göra!


Jag arbetar som jag tidigare berättat i skolan och i vår källare finns det verkligen hur många fina skolplanscher som helst. Men de är såklart K-märkta. Så de får snällt stanna där i källaren och damma igen. Det är riktigt synd kan man tycka ;)

Vi ska jag dricka lite varmt te och sedan sova en stund så att jag blir frisk :)

Fortsatt trevlig dag!

10 kommentarer:

  1. Tack för dina gulliga kommentarer, kul att jag hittade dig:-)

    Jag har haft precis den känslan som du beskriver om att "blotta sig".
    Jag tar kort på det jag tycker är fint och på de ställen vi har renoverat. Med andra ord blir det endast en bråkdel av hemmet;)
    Du får kolla runt överst på min sida där jag samlat lite bilder!

    Vad fina skolplanscherna är!
    Jag samlar på stenar och det är kul att få med sig från resor. I en del länder är det förbud att ta hem tyvärr.
    Jag tog hem minst 20 kg från skåne i somras. Ska ha till en damm om det blir av...?

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Vad kul att få se lite bilder från ert hem, det ser jättefint ut! Jag gillar din skolplansch oxå:)

    Rävlanda auktioner har det blivit några stycken för vår del de senaste två åren, kul att du oxå varit där,vi kanske varit på samma auktion någon gång?:)
    På torsdag drar de igång igen, vi får se om vi åker dit, jag börjar känna av en förkylning jag oxå..

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Vi känner lika och det gör mig lite glad. Jag funderade länge och väl innan jag bjöd in alla mina läsare i min walk in closet. Nu är det gjort :-) Jag är lite försiktig jag också. Men nu kände jag att jag kanske var lite wild and crazy. Frågan är om det var bra eller dåligt.....

    Jag har också drabbats av den eländiga förkylningen som denna vinter bjuder många på. Usch sådan tid det tog innan den försvann. Krya på dig.

    SvaraRadera
  4. Det ser jättefint ut hos dig!
    Gillar skolplanschen, kul att du hittat en till! Kammarljusstaken känner jag igen, jag har en likadan :) Att fota fönsterbänkar i motljus är hopplöst tycker jag, du har lyckats bra!

    Pallkragarna som du frågade om har jag målat med grund- och täckfärg för snickerier utomhus (minns inte vilket märke). Jag brukar bara ta det som finns hemma... bära eller brista :P

    Trist att vara förkyld! Jag är hemma med sonen som är dålig i magen, hua dessa sjukdomar :( Krya på dig!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vad kul att kika in hos dig bättre! :)
    Du behöver inte vara orolig!
    Ni har ju jätte fint! :)

    Hoppas att ni kryar på er!
    Vi har våran minsting som inte är riktigt frisk... så vi är en hel del vakna på nätterna nu!
    Jag är lite trött men det går ju över!
    Borde ge mig iväg till äffärer nu men har inte någon större lust med det idag!

    Men jag får ta tvinga mig :)

    Ha en bra eftermiddag och kväll!
    Krya på er!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Hej Anna!
    Vad kul att vi varit på samma auktioner, ovetandes om varandra,hihi:)
    Pottskåpet ja, det var ju inte så fint när jag köpte det för nån hundring den gången. Jag fick det ommålat och häromveckan sålde jag det på Blocket för 500:)
    Vi köpte ganska mycket i början när vi åkte till Rävlanda men nu det senaste året tycker jag inte de har haft så jättemånga "vill-ha" saker. Vi tycker iaf det är lite mysigt att åka upp o fika och titta på vad som finns och så brukar vi ju passa på att träffa Peters mamma Sirkka som bor i Rävlanda, hon går gärna också på auktionerna:)

    Ha en mysig kväll!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  8. Men vad jättefint du har det hemma hos dig!! Mysig fåtöljhörna och kudden och fällen i gör sig så bra! Mysigt med skolplanschen också och vilka fina fjärilar, är det en mobil? Jag tycker det är viktigt att skriva och visa det jag själv känner för från dag till dag och inte tänka allt för mycket på vad andra ska tycka, det tar udden av det roliga och riskerar att kännas stressande. De som gillar min stil stannar kvar och det är ju dem jag vill ska fortsätta besöka min blogg! Jag tycker du har lyckats jättebra att få till en mysig och fin blogg med många varierande och inspirerande inlägg :))

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Visst är det kul med alla sjukdomar som går runt! Här hos oss är det feber med huvudvärk som gäller. I dotterns klass var det 8 av 23 barn i förra veckan. Men nu hoppas jag det börjar bli bättre.
    Ha en bra måndag!
    / Kia

    SvaraRadera